Відгук на вебінар «Альтернативна та додаткова комунікація у цифрову епоху для соціальної інтеграції людей з розладами спектра аутизму і порушеннями мовлення» біліотекаря
Інни Дубенюк:
"Вебінар був корисний для фахівців освіти, медицини, соціальної сфери та батьків дітей з порушенням мовлення. Оскільки бібліотечна робота теж передбачає комунікацію з дітьми та батьками мені стало цікаво отримати крім практичних знань ще й теоретичні".
Цей навчальний курс провела Оксана Кривоногова, кандидат психологічних наук доцент кафедри спеціальної педагогіки і психології ім. К.Д Ушинського.
Вона розповіла що є:
Альтернативна комунікація - це спілкування без використання мови.
Підтримуюча комунікація - це комунікація, яка доповнює, розширює та доповнює мову.
Пояснила методи підтримки комунікації :
*мануальні (мова тіла, сигнали, жести)
*графічні візуальні (предмети, картинки, піктограми)
*низькотезнічні допоміжні засоби (книги, дошки, карточки)
*високотехнічні засоби(апарати із символами, комп'ютерні програми).
"Вебінар для мене був новий, але дуже цікавий, отримала корисну інформацію, яку буду використовувати у своїй роботі з дітьми".
Варто наголосити, що серед наших користувачів є відвідувачі з функціональними порушеннями. За роки роботи бібліотекарі навчились пропонувати кожному те, що потрібно, адже в бібліотеці в нас є доволі багато інклюзивної літератури на будь-який смак і запит. Але "вчитися, вчитися, вчитися" завжди корисно і потрібно, щоб комунікувати з користувачами і найліпшим чином, вдовільняти їхні інформаційні та культурні запити.
Рік тому ми повісили плакат з жестовою мовою у вікні бібліотеки. І за цей час біля нього завжди є люди, його постійно фотографують, заходять в біблітеку і питають, чи є в нас курси жестової мови або ще такі плакати абощо. Так що попит на такі послуги є. І ми повинні в них орієнтуватися якнайкраще."