понеділок, 23 серпня 2021 р.

З Днем Незалежності України! З 30-річчям відновлення державності!

З Днем, коли тобі 30 років, а за плечима тисячі років становлення і боротьби, розвитку і слави у світах і віках!
З Днем Незалежності!
Україна - це ми!



Плекаємо Неньку щодня "сродною працею" за Григорієм Сковородою. Книгами, цікавими людьми і спілкуванням в бібліотечному просторі. Зізнаємось в коханні рядками Василя Симоненка. споглядаємо підготовку до параду під вікнами бібліотеки.

Задивляюсь у твої зіниці
Голубі й тривожні, ніби рань.
Крешуть з них червоні блискавиці
Революцій, бунтів і повстань.

Україно! Ти для мене — диво!
І нехай пливе за роком рік,
Буду, мамо горда і вродлива,
З тебе дивуватися повік.

Ради тебе перли в душі сію,
Ради тебе мислю і творю —
Хай мовчать Америки й Росії,
Коли я з тобою говорю!

Одійдіте, недруги лукаві!
Друзі, зачекайте на путі!
Маю я святе синівське право
З матір’ю побуть на самоті.

Рідко, нене, згадую про тебе,
Дні занадто куці та малі,
Ще не всі чорти втекли на небо,
Ходить їх до біса по землі.

Бачиш: з ними щогодини б’юся,
Чуєш — битви споконвічний грюк?
Як же я без друзів обійдуся,
Без лобів їх, без очей і рук?

Україно! Ти — моя молитва,
Ти моя розпука вікова…
Гримотить над світом люта битва
За твоє життя, твої права.

Хай палають хмари бурякові,
Хай сичать образи — все одно
Я проллюся крапелькою крові
На твоє священне знамено.

Василь Симоненко

 

 


Підтримуємо просвітницький марафон в соцмережах на підтримку, збереження та поширення етнографічних знань. Наразі це #веретено_має_жити , ініційоване  хмельничанкою Миладою Судаковою, яка також є читачкою нашої бібліотеки, коли приїздить до Києва.
 
Ось, що ми віднайшли. Дмитро Яворницький доповнював словник Бориса Грінченка. Як відомо, побачив світ тільки перший том з 8113 слів із зібраних науковцем понад 50 000 слів.
І ось, що в ньому цікавого:
"ВертОсто, вертящееся.
Крутосто, вертосто, хто одгадає, то буде жить літ зо сто. Загадка (веретено).
ВертЕлка, ки, извивающаяся, в разные стороны, вертунья; так называют, например, ящерку, вертунью-женщину."

 І Олена Пчілка (цикл "Видатні люди з нашої вулиці") теж дотична до цієї праці. Тяглість традиції в нас самих. Крутимось і розвиваємось, як це натружене веретено, яке бачило багато.


    

Немає коментарів:

Дописати коментар